آرشیو آذر ماه 1401

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

کاربرد پالادیم چیست؟

 

اما سوال اصلی اینجا است که کاربرد پالادیوم چیست؟ پالادیم از گذشته تا امروز در دنیای ما انسان ها نقش آفرینی بسیاری کرده است. زمانی بود که مردم برای درمان بیماری سل از کلرید پالادیم به مقدار ۶۵ گرم در طول روز استفاده می کردند. هرچند که این دارو عوارض زیادی داشت و به مرور جای خود را به داروهای دیگر داد. اما امروزه پالادیم در صنایع مختلفی مورد استفاده مردم قرار می گیرد. مهمترین کاربردهای این فلز گرانبها عبارت هستند از:

  • از آنجایی که پالادیوم سرعت هیدروژن‌گیری و هیدروژن‌زدایی (Hydrogenation and Dehydrogenation) را زیاد می‌کند، به عنوان کاتالیزور برای تصفیه نفت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کاربرد های آلیاژ پالادیم در جواهر سازی و همچنین به عنوان روکشی برای زیور آلات مختلف را نمی توان دست کم گرفت. در طلا سازی در بسیاری از موارد برای سفید کردن طلا و داشتن طلای سفید از آب پالادیم استفاده می شود.
  • علاوه بر همه این ها با توجه به قدرت بالای پالادیم در جذب هیدروژن، برای خالص سازی گاز ها از پالادیم گرم شده ای که هیدروژن در آن پخش شده است استفاده می شود.
  • نقش پالادیم در صنعت خودروسازی به عنوان مبدلی برای کاتالیزور ها را نمی توان نادیده گرفت. درواقع در صنعت خودرو سازی به کمک پالادیوم گازهای سمی خروجی از اگزوز را به ترکیبات بی خطر و یا کم خطر تبدیل می کنند.
  • اگر کمی جلوتر بیاییم می بینیم که در نوعی از پیل های سوختی از پالادیوم بهره می گیرند تا با ترکیب اکسیژن و هیدروژن بتوانند گرما و الکتریسیته تولید کنند.
  • صنعت پزشکی هم از سود بردن از خواص این فلز گرانبها بی نصیب نمانده است و در موارد مختلفی می توان کاربرد پالادیم در پزشکی را مشاهده کرد مثل نوار های تست قند خون.
  • شما می توانید پالادیم را در تجهیزات و سیستم‌های سوییچینگ مخابراتی نیز مشاهده کنید.
  • گاهی هم پالادیم پا به منازل ما می گذارد و وسایل دکوری یا تزئینی را با آن می سازند و یا آبکاری می کنند.
  • پالادیوم همچنین در مواردی مثل دندانپزشکی، ساعت‌سازی، ساخت ابزار جراحی، اتصالات الکتریکی و… نیز کاربرد دارد.
  • همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پالادیم چیست بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

همه چیز درباره چفت استیل

 

چفت استیل یکی از ابزار های مهم است که در ساختاری خیلی ساده تولید میشود.چفت استیل را برای محکم کردن درب تانکر ها و یا سایر موارد بهداشتی استفاده میکنند.چفت و بست های استیل با توجه به نوع ساختار ، موارد کاربردی متفاوتی دارند.تحمل وزن در هر یک از انواع چفت های استیل با دیگری متفاوت است.

انواع چفت استیل

چفت ریگلاژی استیل در سه سازه ۱۰۰،۱۲۰ و ۱۵۰ میلی متری

چفت ریگلاژی استیل در سه سازه ۱۰۰ و ۱۲۰ و ۱۵۰ میلی متری قابل عرضه به بازار است.جنس آنها آهن و روکش از گالوانیزه و استنلس استیل است.این چفتها اگر به درستی تنظیم و به طور صحیح بسته شوند،میتوانند تضمینی برای ایمنی تجهیزات شما باشد.برخی از چفت و بست های امروزی طوری طراحی شده است که قادر به تحمل نیرویی برابر با ۷۰۰۰ کیلوگرم هستند.

چفت ضامن دار

این نوع چفت به دلیل داشتن ضامن میتواند یکی از چفت هایی باشد که امنیت بالایی دارد و به خوبی ضامن امنیت تجهیزات شما باشند.

چفت استیل ساده

این چفت ها در ۴ سایز ساخته شده اند.جنس آنها آهن و روکش کروم و استنلس استیل است.چفت های ساده نقش مهمی در دسترسی سریع و آسان به تجهیزات دارد.

چفت صنعتی استیل پروانه ای

این چفت ها در دو سایز کوچک و بزرگ شناخته شده هستند.این چفت ها با توجه به نوع طراحی ،کاربردهای فراوانی دارند.

چفت و بست استیل ۹۰ درجه

این نوع از چفت ها با توجه به نوع طراحی آن به چفت ۹۰ درجه معروف است.طرز استفاده صحیح از این نوع چفت ها میتواند ضامن امنیت تجهیزات شما باشد.

مزایای چفت استیل

چفت های استیل با توجه به نوع ساختار ،مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و همچنین دارای استحکام زیادی هستند.سرعت بالا در موقع تنظیم و نصب و همچنین قابلیت تنظیم و اتصال آسان آن از دیگر مزایای چفت استیل است.

قیمت چفت استیل..

قیمت چفت استیل و یا قیمت مهره استیل بر اساس نوع و ساختار آن تعیین میشود.انواع آهنی آنها نسبت به نوع استیل آن ارزانتر است. با توجه به مقاومت بالای چفت های استیل در برابر عوامل محیطی و مواد شیمیایی خورنده و همچنین سرعت قابل تنظیم، میتوان پی به قیمت بیشتر چفت های استیل برد.برای خرید چفت و بست استیل باید بدانید که میزان کشش یا بار وارد شده به چفت چقدر است و با توجه به این موارد چفت را انتخاب و خریداری کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین آموزشگاه زبان آلمانی

مهارت در صحبت کردن به زبانی غیر از زبان مادری همواره یکی از علایق ما بوده است.یادگیری زبان مثل گشایش درهای یک  دنیای جدید به ماست.انتخاب زبان بستگی به علاقه و نوع کاربرد شما از آن دارد.شما میتوانید زبان مورد علاقه تان را به هر نحوی یاد بگیرید. برخی از افراد روش خود خوان را انتخاب میکنند و بعضی دیگر به دنبال آموزش از طریق کلاسهای آنلاین هستند. کلاسهای حضوری به دلیل تعامل بیشتر با افراد میتوان گفت گزینه بهتری برای یادگیری است. زبان آلمانی یکی از زبان هایی است که افراد گاهی برحسب علاقه و گاهی به علت ارتباط شغلی و یا تحصیل مایل به یادگیری آن هستند. آموزش زبان آلمانی آنلاین یکی از گزینه های یاد زبان آلمانی برای شماست.ولی اگر مایل به حضور در آموزشگاه هستید میتوانید ویژگی های مهم یک آموزشگاه خوب را در متن زیر بخوانید.

موقعیت مکانی

رفت و آمد در شهرهای بزرگ به دلیلی وجود ترافیک همواره خستگی و استرس به دنبال دارد.اگر آموزشگاه انتخابی شما به محل زندگی شما نزدیکتر باشد،شما میتوانید بدون اتلاف وقت و انرژی به آنجا بروید.

زمان کلاس ها

داشتن انعطاف در زمان بندی کلاسها یکی از ویژگی های مهم یک آموزشگاه است.دوره یادگیری افراد با هم متفاوت است.این دوره در برخی از افراد صبحها و در بعضی دیگر در عصرها صورت میگیرد.گاهی هم افرادی هستند که مایل به یادگیری زبان در شب هستند.از سوی دیگر افرادی که شاغلن هم باید بر اساس ساعات کاری خود سر کلاس حاضر شوند.یک آموزشگاه خوب و معتبر باید با توجه به زمان بندی مراجعان کلاسهای درس را برگزار کند.

مدرک معتبر

هر آموزشگاه زبانی موظف است که پس از پایان دوره ها یک کارنامه( مدرک) به زبان آموزان ارائه دهد.قبل از ثبت نام ،حتما از صحت این موضوع مطمئن شوید.با مراجعه به سایت آموزشگاه و صحبت با زبان آموزان قبلی و رده بالاتر میتوانید به اطمینان برسید.اگر مایل به دوره آموزش آیلتس هستید این سخت گیری و وسواس را بیشتر کنید.

مدرسان زبان

یک آموزشگاه خوب و معتبر همواره به دنبال بهترین مدرسان زبان است.زیرا داشتن بهترین مدرسان زبان ،علاوه بر افزایش اعتبار آموزشگاه،باعث جذب افراد بیشتری میشود.قبل از ثبت نام حتما راجع به مدرسان تحقیق کرده و از این مهم مطمئن شوید.علاوه بر این اگر مایل به حضور در کلاس ،با مدرس خانم و یا آقا هستین،حتما قبل از ثبت نام راجع به این موضوع با آموزشگاه به توافق برسید.

فضای آموزشگاه

فضای آموزشگاه باید در مواقع تدریس کاملا آرام باشد.وجود سر و صدا مانع از تمرکز افراد میشود و یادگیری را مختل میکند.همچنین حضور افراد خردسال و کم سن و سال در کلاسها  گاهی باعث بهم خوردن آرامش میشود.یک آموزشگاه خوب باید بتواند با کنترل این افراد سعی در برقراری نظم و آرامش داشته باشد.

امکانات آموزشگاه

با توجه به پیشرفت  تکنولوژی ،اگر آموزشگاهی از ابزارهای مدرن و امکانات به روز آموزشی فاصله بگیرد ،میتوان گفت که آموزشگاه معتبری نیست.یک آموزشگاه خوب تمامی امکانات را برای یادگیری بهتر زبان آموزان به کار میگیرد.درهنگام ثبت نام حتما به این نکته توجه داشته باشید و در صورت به روز نبودن آموزشگاه از ثبت نام در آنجا صرف نظر کنید.

سخن پایانی

یادگیری و دانستن یک زبان به معنای ورود به یک دنیای جدید است.شما میتوانید این  یادگیری را درکلاسهای آموزش زبان آلمانی آنلاین و حضوری تجربه کنید.برای فراگیری بیشتر زبان ،دوره آموزش آیلتس را در یک آموزشگاه معتبر تجربه کنید.خروجی های یک اموزشگاه میتواند یک سند معتبر برای اطمینان شما باشد. شما میتوانید برای تعیین سطح زبان جهاد دانشگاهی بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

ابزارهای سنجش سرعت سایت

Google page  Speed lnsights

این سیستم ابزار رایگان توسط گوگل ارائه میشود و میتواند به شما کمک کند که سرعت سایت خود را هم برای کاربران موبایلی و هم دکستاپ بررسی کنید. این سیستم ابزار مشکلات احتمالی را یافته و به شما هشدار میدهد و در بیشتر موارد راهکارهایی هم برای حل مشکل سرعت سایت به شما میدهد. در این زمینه میتوانید از خدمات بالا بردن سرعت سایت وردپرس استفاده کنید.

GTmetrix

جی تی متریکس یکی از محبوب ترین ابزار های موجود برای سنجش سرعت سایت است.با استفاده از این سیستم ابزار احتیاجی به ایجاد حساب کاربری ندارید و نتایج به صورت طبقه بندی شده برای موتورهای جستجوی گوگل  و یاهو فرستاده و راه حل ارائه نیشود.

Yslow

این سیستم ابزار بر اساس قوانین موتور جستجوی یاهو وب سایت شما را رصد کرده و برای مشکلات احتمالی راه کار میدهد.

Pingdom
با لبزار میتوانید عملکرد سایت خود را به صورت آبشاری زیر نطر بگیرید و ارزیابی کنید.

wakav
این ابزار به زبان فارسی ارایه میشود و مثل دیگر سیستم ابزار های نامبرده رایگان است.این ابزار رتبه بندی شما را نشان میدهد و عوامل کاهش سرعت را یافته و با ارائه راهکار در رفع مشکل میکوشد.