آرشیو بهمن ماه 1401

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

فرز cnc چهار محور چیست؟

دستگاه فرز cnc چهار محور یک دستگاه بسیار با کیفیت و کارایی خوب است که از ۴ محور مختلف برای حرکت دادن ابزار برش استفاده میکند.تمامی این حرکات طبق نرم افزار cnc کنترل میشود.معنای ۴ محور در این نوع دستگاه این است که علاوه بر پوشش دهی سه محور اصلی ( x,y,z) یک محور حرکتی،ترکیبی هم دارد که از آن برای برش های خاص و پیچیده استفاده میکند.همین امر باعث شده که این ابزار یک ابزار قدرتمند به نظر بیاید.
محورهای حرکتی
دستگاههای cnc معمولی دارای دو محور هستند و میتوانند در دو جهت(x,y) حرکت کنند.اپراتور دستگاه میتواند با تغییر موقعیت میز دستگاه،یک محور دیگر را اضافه کند.دستگاه فرز cnc چهار محور دارای یک محور اضافی است که میتواند حرکات ترکیبی و گردشی ابزار را کنترل کند.به این محور،محور A میگویند.به دلیل حرکت گردشی ،چرخشی امکان تراشکاری و فرز کاری اطراف قطعه کارهای استوانه ای را دارد.برای ماشین کاری اطراف سیلندر و پیستون میتوانید از این ویژگی دستگاه بهره ببرید.
قیمت فرزcnc ۴محور
برای تعیین قیمت دستگاههای cnc عوامل مختلفی دخیل هستند. دستگاه فرز cnc با کنترلر میتسوبیشی و یا دیگر انواع آن بر اساس این نکات قیمت گذاری میشوند.نوع برند سازنده،کشور تولید کننده،خدمات پس از فروش،مدت خدمات و نوع آنها میتواند در قیمت فرز cnc چهار محور و دیگر انواع موثر باشد.بنابراین نمیتوان یک قاعده کلی را برای تعیین قیمت فرز cnc چهار محور در نظر گرفت.

بهترین برندهای بلبرینگ

بلبرینگ یک قطعه صنعتی است که در اکثر ماشین آلات و خودرو ها کاربرد دارد.اگر شما یک خودروشخصی داشته باشید یا خودتان یک فرد صنعتی باشید ،حتما اسم بلبرینگ به گوشتان آشنا است.این قطعه پر کاربرد در اکثر ماشین ها و تجهیزات ماشینی،صنعتی مورد مصرف دارد.
بلبرینگ SKF
بلبرینگ SKF یکی از معتبرترین برندهای مطرح در جهان است. این کمپانی مهم در بیشتر از ۱۳۰ کشور در جهان نمایندگی دارد و بالغ بر ۱۰۰ تولید کننده و ۱۵۰۰۰ شرکت برای فروش محصولات خود درکل دنیا دارد.محصول کشور سوئد است و در سال ۱۹۰۷ این کمپانی تاسیس شد و خیلی زود توانست خودش را در کل حهان مطرح کند.
بلبرینگ FAG...
بلبرینگ FAG یک برند معتبر در زمینه ساخت ماشین آلات ،صنعت خودرو و هوافضا و هواپیمایی است.این شرکت تولید در سال ۱۸۸۳ کار خود را در آلمان آغاز نمود.
بلبرینگ UBC ...
این برند را به عنوان یک تولید کننده قطعات ببرینگ ها با گرید بالا میشناسند.این کمپانی چینی با کمک گرفتن از نو آوری هایی در زمینه پروسه تولید ،توانسته است که نام خود را به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید بلبرینگ در جهان معرفی کند.این برند به دلیل کیفیت و کارایی محصولات تولیدی خود و همچنین کم هزینه بودن آنها توانسته است که اعتماد کاربران را به خود جلب کند.
بلبرینگ NSK...
این برند ژاپنی در تاریخ ۱۹۱۶ پایه گذاری شد و اولین ببرینگ ساخت ژاپن راتولید کرد.این شرکت و تولیداتش نقش مهمی در پیشرفت اکثر صنایع و تکنولوژی مکانیکی داشته اند. برند NSK امروزه یکی از برندهای معروف هم در ژاپن و در کل دنیا است.
بلبرینگ NACHI...
بلبرینگ ناچی محصول کشور ژاپن است.این برند معتبر و با کیفیت ژاپنی بیشتر توجه خود را بر کیفیت مواد و متریال در زمینه ابزار آلات، ببرینگ متمرکز کرده است.این شرکت در ساخت ابزار آلات ،ربات ها،تجهیزات هیدرولیکی،مواد و بلبرینگ فعالیت مستمر دارد.
سخن پایانی...
بلبرینگ ها انواع گوناگونی دارند و هر کمپانی تمام تلاش خود را میکند تا این محصول با کیفیت بهتری به دست مصرف کننده برساند.بلبرینگ ناچی و همچنین بلبرینگ SKF از جمله برندهای با کیفیت و با دوام است.

گرانبهاترین فلزات جهان کدامند؟

فلزات گرانبها ،عناصر شیمیایی و کمیابی هستند که دارای ارزش اقتصادی قابل توجهی هم هستند.این فلزات نسبت به سایر فلزات، واکنش شیمیایی کمتری از خود بروز می دهند .این فلزات براق و انعطاف پذیر اغلب به عنوان کالاهای سرمایه گذاری و صنعتی کاربرد دارند.
رودیوم..
رودیوم یک فلز نادر و گران بها است که برای افراد عادی غالبا نا آشنا است. در سال جاری قیمت جهانی رودیوم ۳۰ درصد افزایش داشت و بازار خرید و فروش این فلز زیبا بسیار پر رونق بود.کاربری فلز رودیوم بیشتر در صنایع خودرو سازی است.رودیوم در مبدل های کاتالیزوری و بخشی از اگزوز خودرو قرار میگیرد تا بتواند از منتشر شدن گازهای سمی و آلاینده ها جلوگیری کند.از دلایل افزایش قیمت فلز رودیوم کمیاب بودن آن است. فلز رودیوم در سال فقط ۳۰ تن تولید میشود. به دلیل سخت گیری های اقتصادهای بزرگ جهان مثل هند و چین،برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای ،معدنچیان فلزات گروه پلاتین،پیش بینی میکنند که قیمت پلاتین و همچنین قیمت جهانی رودیوم بالاتر برود.این معدنچیان آینده خوبی را برای این دو فلز متصور هستند.
پالادیوم...
یکی دیگر از فلزات گرانبها پالادیوم است که از پلاتین کمیاب تر است. از پالادیوم برای ساخت مبدلهای کاتالیزوری استفاده میکنند.به دلیل افزایش تولید خودرو در جهان و کشورهای آسیایی، ارزش پالادیوم رو به افزایش است و قیمت پالادیوم هم بالا رفته است.ولی پیش بینی میشود که با ورود خودرو های برقی با باتری،که فاقد مبدلهای کاتالیزوری هستند،قیمت پالادیوم کاهش پیدا کند.شرکت روسی Nornickel بزرگترین تولید کننده پالادیوم در جهان و با تولید ۸۶ تن فلز در سال است.
پلاتین...
پلاتین قابل استفاده در مبدل های کاتالیزوری در وسایط نقلیه دیزلی است. هر چه قدر تولید کنندگان و مصرف کنندگان از وسایل نقلیه دیزلی دور شدند، ارزش پلاتین هم کاهش یافته است. پلاتین قابل برابری با فلز طلا است و عمده دخایر آن در آفریقای جنوبی واقع است. برای اطلاع از قیمت پلاتین بر روی لینک درج شده کلیک کنید.
طلا... 
فلز طلا ،یک فلز براق و طلایی و یکی از پر کاربرد ترین فلزات گرانبها است.به دلیل داشتن دوام بالا و همچنین قدرت رسانایی بالا ،از طلا در صنایع الکترونیک و هوافضا هم استفاده میکنند.افریقای جنوبی یکی از تولید کنندگان بزرگ طلا در جهان بود ولی به دلیل محدود بودن منابع برداشت خود را کاهش داد‌.در حال حاضر چین،استرالیا و روسیه از تولید کنندگان بزرگ طلا در جهان به شمار میروند.
ایریدیوم...
فلز ایریدیوم یک فلز کمیاب و گرانبهاترین فلز در جهان است. ایریدیوم در هسته زمین قرار دارد و منابع محدودی دارد و تولید سالیانه آن فقط ۳ تن در سال است.ایریدیوم یک فلز مقاوم در برابر خوردگی ،عوامل جوی و محیطی و همچنین نمک ها و اسید ها است. فلز ایریدیوم یک فلز کاتالیزوری است که به دلیل نقطه دوب بالا و مقاومت زیاد در برابر خوردگی ها بیشترین کاربرد را در ریخته گری ها دارد.بزرگترین منابع ایریدیوم در روسیه و آفریقای جنوبی است و به دلیل کمیاب بودن آن،یکی از گرانبهاترین فلزات محسوب میشود.
سخن پایانی...
وقتی نام فلزات گرانبها را میشنوید،ناخود اگاه ذهن شما به سوی طلا سوق داده میشود.ولی باید این نکته را بدانید که چندین فلز گرانبها در جهان وجود دارد که حتی از طلا هم گرانبها تر هستند.محدود بودن منابع و کاربردهای خاص این فلزات از عوامل گران بودن آنها است.

انواع دستکش ضد برش

 
دستکش ایمنی تمام استیل قصابی
دستکش ایمنی تمام استیل قصابی الیاف فلزی ندارد و نسبت به دستکش هایی که الیاف فلزی دارند ،مقاومت کمتری دارند. برای خرید دستکش قصابی کلیک کنید.
دستکش ضد برش فلزی
این دستکش مناسب در کشتارگاه ها و یا کارگاههای شیشه بری است.
دستکش کف دوبل
دستکش کف دوبل مهندسی برای ایمنی و محافظت از دستها در صنایع سنگین و فعالیت های ساختمانی است.جنس دستکش کف دوبل از چرم گاوی ضخیم ساخته شده است.کف دستها و انگشتان آن از جنس برزنت است.

بهترین روش یادگیری زبان دوم

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که تصمیم گرفته اید به هر دلیلی زبان دومی را یاد بگیرید. این زبان آموزی میتواند دلایل مختلفی مثل،تحصیل در یک کشور دیگر،تحصیل در مقطع دکتری،شاغل شدن در یک کشور خارجی و...داشته باشد.در نگاه اول یادگیری یک زبان جدید میتواند هم سخت و هم استرس زا باشد.هر چه قدر این زبان از زبان مادری فاصله بیشتری داشته باشد،قطعا سخت تر خواهد بود.برای یاد گیری زبان تکنیک های زیادی وجود دارد ،که هر کس بسته به نوع علاقمندی و زمانش آن را اجرایی میکند.
تکنیک های زبان اموزی..
شروع...
برای یاد گیری یک زبان جدید سعی کنید که به یک موسسه معتبر زبان مراجعه کنید. اگر قصد یاد گیری زبان آلمانی را دارید ،میتوانید در دوره آموزش آنلاین زبان آلمانی هم شرکت کنید.
هدف..
داشتن هدف یک راهکار برای زودتر رسیدن به مقصد است.اول از همه هدف را برای خود مشخص کنید و برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را بکنید.هر چه قدر هدف ارزشمند تر باشد،قدرت شما در رسیدن به آن بیشتر خواهد بود.
استفاده از کلاس های آنلاین..
در کلاس های حضوری افراد ممکن است به دلیل جو حاکم بر آنجا،اعتماد به نفس کمتری داشته باشند و از اشتباه کردن در جمع بترسند.ولی در کلاس های آنلاین این ترس وجود ندارد و شما بدون ترس از قضاوت شدن و تر س از اشتباه کردن ادامه میدهید.
اعتماد به نفس...
اگر قصد یادگیری زبان فرانسه را دارید،در کلاس آنلاین زبان فرانسه شرکت کنید. در هنگام صحبت کردن هرگز اعتماد به نفس خود را از دست ندهید ،حتی اگر بدانید که اشتباه میکنید.
تکیه بر داده ها و شنیده ها...
در زبان آموزی باید مهارت دیداری و شنیداری خود را تقویت کنید.سعی کنید به جای حفظ کردن طوطی وار مطلب را درک کنید.در مورد آن فکر کنید و حتی با شخص دیگری راجع به آن صحبت کنید.
رسانه ها( روزنامه،کتاب...) سعی کنید که روزنامه ها و یا مطالبی را انتخاب کنید و آنها را با صدای بلند بخوانید. گوش دادن به آهنگ ها،دیدن فیلم با زبان اصلی ،خواندن مطالب کوتاه و یا داستانک میتواند یک راهکار برای یادگیری زبان باشد. تمرین روتین به شما کمک میکند که مطالب را بهتر به ذهن بسپارید.
پادکست...
یکی دیگر از مراحل تمرین برای یاد گیری زبان،گوش دادن به پادکست است.گوش دادن قدرت شنیداری شما را بسیار تقویت میکند.شما با خوب شنیدن میتوانید تصویر سازی کنید و قدرت یادگیری خود را تقویت کنید.
دفترچه خاطرات...
اگر در کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی شرکت میکنید،سعی کنید خاطرات روزانه خود را به این زبان بنویسید و دوباره خوانی کنید.
یوتیوپ...
شما میتوانید از پوتیوپ به عنوان یک ابزار یادگیری استفاده کنید.اگر فقط ۲۰ دقیقه در روز زمان بگذارید و تمرین زبان در کانال یوتیوپ را دنبال کنید،برای شما بسیار مفید خواهد بود.
حفظ لغات...
سعی کنید در ابتدا لغات آسانتر را انتخاب کنید.لغت هایی را انتخاب کنید که خودتان آنها را تجربه کردید و در روز مره با آنها سر و کار دارید.هر واژه را هم به فارسی و هم با زبان جدید تمرین کنید و معنی آن را به خاطر بسپارید. مثلا در یادگیری زبان چینی، برای تقویت دایره لغات باید در کلاس مکالمه زبان چینی در اصفهان شرکت کنید.
دوری از انبوه خوانی...
اگر از آن دسته افراد هستید که میخواهید تعداد زیادی کلمه یا جمله را در یک ساعت یاد بگیرید،سخت در اشتباهید.انبوه خوانی ذهن شما را خسته میکند و باعث میشود چیزهایی را هم که یاد گرفته اید ،از ذهن شما فرار کند.

معرفی انواع پیچ استیل

پیچ های استیل محصولات مکانیکی ،صنعتی بسیار مفیدی هستند که میتوان گفت، یک بازوی پرتوان برای صنعت محسوب میشوند.پیچ های استیل انواع گوناگونی دارند و هر کدام دارای کارایی خاصی هستند. انواع پیچ استیل در سه دسته خلاصه میشود.دسته ۳۰۴،دسته۳۱۰ و دسته ۳۱۶، و از میان همه این دسته ها پیچ استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ کاربردهای بیشتری دارند.
پیچ استیل ۳۱۶..
این پیچ از برکاربردترین انواع پیچ استیل است و به نام A4 هم شناخته میشود.در ترکیبات ساختاری آن 18درصد کروم و 8 درصد نیکل به کار رفته است.نکته ای که این پیچ را نسبت به سایرین متمایز میکند وجود 2 درصد مولیبدن در ترکیبات ساخت آن است.همین امر باعث شده که مقاومت بالاتری در برابر عوامل خورنده داشته باشد و توسط آهن ربا هم جذب نشود. قیمت پیچ استیل 316 از قیمت پیچ استیل 304 بیشتر است.موارد مصرف این پیچ بیشتر در دکل های نفتی،پتروشیمی ،و ساخت وسایل پزشکی است.پیچ 316 درمجاورت هوا و در فضاهای باز و همچنین در برابر مواد شیمیایی خورنده مقاومت بالایی دارد.
ویژگی پیچ استیل 316
به دلیل وجود مولیبدن در ترکیبات ساختاری .این پیچ مقاومت بالایی در محیط های اسیدی دارد.شما با خیال راحت میتوانید هز پیچ استیل 316 در محیط های نمکی و کلریدی استفاده کرده و اصلا هم نگران خوردگی و زنگ زدگی آن نباشید.
پیچ استیل 304..
پیچ استیل 304 را با نام A2 هم میشناسند. در ترکیبات ساختاری آن 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم دیده میشود.این پیچ توسط آهن ربا کمی جذب میشود.
ویژگی پیچ استیل304...
این پیچ استیل به صورت دنده میلی متری تولید میشود و اندازه آن 3 تا 36 میلیمتر است. قیمت پیچ استیل 304 را بر اساس اینکه تمام دنده و یا نیم دنده است، تعیین میکنند. ظاهر پیچ استیل با گرید304 نقره ای مایل به زرد است و گاهی توسط آهن ربا جذب میشود. پیچ استیل 304 میتواند بدون هیچ گونه ابکاری سطحی،در محیط هایی که با مواد خورنده سر و کار دارند،دوام بیاورد.
پیچ استیل 310..
در ترکیبات ساختاری این پیچ استیل با گرید 310 مولیبدن وجود ندارد ولی مقدار کروم و نیکل موجود در ترکیبات ساختاری آن با دیگر انواع متفاوت است.پیچ استیل310 را با نام41هم میشناسند.
ویژگی پیچ استیل310...
وجود درصد زیادی کروم و نیکل در ترکیبات ساختاری پیچ استیل 310 باعث شده است که مقاومت آن در برابر اکسید شدن بالا برود و بتوان با خیال راحت از آن در دماهای بالا استفاده کرد.
نحوه تشخیص 316 از304...
پیچ استیل 316 هرگز جذب آهن ربا نمیشود ،این در حالی است که پیچ استیل304به میزان کمی جذب آهن ربا میشود.همچنین بر روی سطح گل پیچ های گرید316 کدهایA4 وA470 حک شده است.
قیمت انواع پیچ استیل...
به دلیل متفاوت بودن ساختار ترکیبی پیچ های استیل.قیمت آنها هم با هم فرق دارد. قیمت پیچ استیل 304 از انواع دیگر ارزان تر است و قیمت پیچ استیل 310 و 316 تقریبا در یک سطح هستند.قیمت گذاری این اقلام بر اساس قطر و یا نوع پیچ انجام میشود.برای اطلاع از قیمت پیچ ها و همچنین قیمت پیچ استیل متری بهتر است به سایت فروش این محصولات مراجعه کنید.

بهترین روش لوله کشی ساختمان

لوله کشی آب و لوله کشی گاز از جمله مراحل تکمیل شدن یک ساختمان در حال ساخت است.لوله کشی ها باید بر اساس نقشه انجام شود تا در صورت بروز مشکل در هر کجای ساختمان با مراجعه به نقشه بتوان رفع عیب کرد. خدمات لوله کشی گاز اصفهان تاکید دارد که لوله کشی ها هر چه قدر که اصولی تر اجرا شوند ،علاوه بر رفاه ساکنین ساختمان از بروز مشکلات بعدی هم جلوگیری میکند.
انواع لوله کشی ساختمان...
لوله کشی سنتی...
لوله کشی سنتی از قدیم باب بوده است.از لوله های فلزی برای لوله کشی استفاده میکردند.این روش از لوله کشی علاوه بر صرف هزینه زیاد،زنگ زدگی لوله ها و سنگینی لوله ها هم از معایب آن است. در این مورد اگر قصد نصب کولر گازی را دارید، ممکن است قدری به مشکل بخورید. به همین دلیل حتما با نصاب کولر گازی در اصفهان مشورت کنید.
لوله کشی انشعابی...
در این روش وقتی لوله اصلی از خیابان به ساختمان می آید ،پس از اینکه کنتور نصب شد،به صورت مستقیم در ساختمان به اجرا در می اید.یک رایزر اصلی نصب نیشود و یک انشعاب از سر لوله برای کل مصارف گرفته میشود و تمامی لوله ها با هم مرتبط هستند.
لوله کشی کلکتوری...لوله کشی کلکتوری به دلیل استفاده از یک وسیله به همین نام،لوله کشی کلکتوری نام گرفته است.هیچگونه شباهتی به دو نوع دیگر ندارد و برخلاف لوله کشی انشعابی ،میتوان لوله کشی را به صورت جداگانه اجرایی کرد.
بهترین روش برای لوله کشی...
با توجه به اینکه قیمت لوله کشی آب و فاضلاب اصفهان و دیگر شهر ها ممکن است برای افراد زیاد باشد،بنابراین باید طبق برنامه ریزی انجام شود. به همین دلیل به دنبال بهترین روشها هستند.فاکتورهای مثل سرعت اجرا، هزینه تمام شده،کیفیت کار،حفظ و نگهداری از لوله ها میتواند بهترین روش ها را بیشتر به ما بشناساند.شکل سازه ساختمان در زمان لوله کشی هم مهم است،اینکه افراد در حال حاضر ساکن هستند و یا اینکه ساختمان در حال ساخت است.
سریعترین روش لوله کشی...
لوله کشی انشعابی به صورت روکار از سریعترین روش ها است به خصوص اگر ساختمان مسکونی و دارای سکنه باشد.زیرا در این روش خرابی ای وجود ندارد و لوله ها از روی سطح دیوارها عبور میکنند.این روش برای عیب یابی های بعدی و صرف هزینه کمتر برای تعمیر هم مفید است. ولی برخی افراد به دلیل پیدا بودن لوله ها در لوله کشی روکار،خیلی از این شیوه استقبال نمیکنند.
بهترین روش از لحاظ هزینه...
اگر از افراد آگاه در خدمات لوله کشی گاز اصفهان جویا شوید،به شما خواهندگفت که لوله کشی روکار هزینه کمتری خواهد داشت.لوله کشی کلکتوری در رده دوم قرار دارد.
بهترین روش از نظر کیفیت...
اگر ساختمان شما در حال ساخت و یا باز سازی است ،بهترین گزینه از لحاظ کیفیت روش لوله کشی کلکتوری با لوله های لایه ای و به صورت زیر سقفی است.به دلیل عدم فشار مصالح بر روی لوله ها طول عمر آنها افزایش یافته و کمتر دچار شکستگی و نشتی میشوند.
بهترین روش برای ساختمان های دارای سکنه..
لوله کشی روکار با لوله های پنج لایه از بهترین روشها برای ساختمان های دارای سکونت است.

راهنمای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

اگر قصد دارید یک کار اینترنتی موفق داشته باشید، باید کاملا با اصول کار آشنا باشید. بهترین راهکار برای رسیدن به نتیجه عالی در بلند مدت طراحی وب سایت در اصفهان و دیگر شهرها است. قبل از هر کاری باید در مورد شرکت های معتبر و خوب طراحی وب سایت تحقیق کنید و بهترین ها را انتخاب کنید. قطعا یک شرکت خوب شما را در رسیدن به اهدافتان و قدم برداشتن در راه صحیح بسیار کمک خواهد کرد.

جستجو

همیشه سعی کنید در هنگام جستجو در گوگل جزئیات را در نظر بگیرید. مثلا اگر در گوگل سرچ کنید بهترین شرکت طراحی سایت در تهران گزینه های زیادی بالا می آید و شما را سر درگم میکند.ولی اگر سرچ کنید ،بهترین شرکت طراحی سایت در تهران گزینه های بالا آمده ،شما را به هدف نزدیکتر میکند.

نمونه کارها...

اولین جایی که میتواند در تصمیم گیری به شما کمک بیشتری بکند،دیدن نمونه کارهای قبلی شرکت است.با بررسی این نمونه کارها شما، با طرح های ارائه شده قبلی و قالب کاری آنها بیشتر آشنا میشوید و راحت تر تصمیم میگیرید. پس همیشه نمونه کار طراحی سایت با وردپرس را بررسی کنید.

تعرفه ها..

هر شرکت طراحی سایت، برای خود تعرفه های مشخصی دارد.شما باید با توجه به خدمتی که از شرکت طراحی وب سایت در اصفهان و دیگر شهر ها انتظار دارید، تعرفه ها را در نظر گرفته، سنجیده و انتخاب کنید. برای اطلاع از قیمت طراحی سایت با وردپرس بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

چگونه میتوان اپراتور لیزر شد؟

یکی از شغلهایی که امروزه زیاد به گوش ما خورده است، شغل اپراتوری لیزر است.افرادی که برای از بین بردن موهای زائد بدن خود به برخی موسسات مراجعه کرده اند، اپراتورهای لیزر را ازنزدیک دیده و با کارشان آشنایی دارند. دوره اپراتور لیزر در اصفهان به افراد متقاضی این شغل پیشنهاد میکند که حتما مهارت های لازم در این زمینه را فرا بگیرند. افراد ناشی ممکن است آسیب های جدی به مراجعه کنندگان خود وارد بیاورند. علم،دانش،تجربه و مهارت از جمله فاکتورهای موفقیت در هر شغلی من جمله اپراتوری لیزر است.
اپراتور لیزر به چه تکنیک هایی نیاز دارد؟
افراد مستقر در مهارت آموزی و دوره های پزشکی جهاد دانشگاهی همیشه اصل را به یاد گیری و تجربه و مهارت قرار داده اند و اعتقاد دارند که افراد باید صفر تا صد یک حرفه را بیاموزند و سپس به کار بگیرند.اپراتور لیزر هم باید این نکته ها را حتما مد نظر قرار دهد.
کشیدن دستگاه بر روی پوست...
یکی از مهارت هایی که یک اپراتور باید به خوبی بلد باشد،نحوه کشیدن دستگاه بر روی پوست مراجعان است. در این روش اپراتور سعی میکند تماس دستگاه با پوست را کاملا حفظ کند و مرتبا پالس ها و امواج لیزر با پوست برخورد داشته باشد. از روش کشیدن دستگاه بر روی پوست، بیشتر برای قسمت های پرمو بدن استفاده میکنند.
نقطه به نقطه...
اپراتور لیزر باید بتواند بدن را به قسمت های مختلف تقسیم کند و دستگاه را به صورت صحیح و کاربردی به کار بگیرد.تکنیک نقطه به نقطه را برای قسمت های کم موتر که دارای مساحت زیادی نیستند به کار میبرند. در این روش اپراتور دستگاه را روی این قسمت ها گذاشته و برمیدارد و این قدر این کار را انجام میدهد تا موها کاملا از بین بروند و به پوست هم آسیبی نرساند.
یک اپراتور لیزر خوب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟
افراد شاغل در این کار درآموزش دوره اپراتور لیزر در اصفهان یاد میگیرند که روابط اجتماعی خوبی داشته باشند و با مراجعان خود درست رفتار کنند.همچنین مهارت و تخصص را جز شرایط اولیه این شغل میدانند.شناخت دستگاههای لیزر و چگونگی کار با دستگاهها از دیگر وظایف یک اپراتور خوب است.همچنین باید اطلاعات کافی راجع به انواع پوست داشته باشد و آگاه باشد که برای هر نوع پوستی ،چگونه از دستگاه لیزر استفاده کند.کسانی که میخواهند در این زمینه آموزش ببینند حتما باید مراکز معتبر را برای یادگیری انتخاب کنند.دقت و توجه در این زمینه علاوه بر اینکه به شما در یاد گیری مهارت شغلی خود کمک میکند،میتواند از هدر رفت پول و وقت شما هم جلوگیری کند. برخی از آموزشگاههای امراتور لیزر،افراد دانش آموخته را به بازار کار هم معرفی میکنند. برای ثبت نام در دوره اپراتور لیزر میتوانید از طریق سایت جهاد دانشگاهی اصفهان اقدام کنید.
سخن پایانی..
به دلیل استقبال زیاد افراد در این زمینه شغلی میشود گفت که اپراتورلیزر میتواند از موقعیت خوبی برخوردار شود.حتی افراد تازه کار هم میتوانند با نشان دادن مهارت خود به مراجعان ،خیلی زود جایگاهی در این زمینه برای خود داشته باشند.اپراتور لیزر میتواند در چند مرکز برای همکاری مراجعه کند و موقعیت شغلی خود را ارتقا دهد.هرچه قدر تجربه،مهارت و سابقه شغلی افراد ببشتر باشد ،درآمد آنها هم افزایش میابد.این افراد باید بتوانند دانش خود را به روز نگه دارند تا بتوانند بهتر هم کار خود را حفظ کنند و هم درآمد بیشتری هم به دست بیاورند.

معرفی نمک رودیوم


فلز رودیوم در برخورد با یک ماده دیگر واکنش شیمیایی انجام میدهد و در اثر این واکنش نمک رودیوم به دست می آید که در صنایع مختلف کاربرد دارد. به دلیل طی شدن فرآیندی سخت و زمان بر برای دستیابی به نمک رودیوم،قیمت نمک رودیوم از قیمت رودیوم بالاتر است.
نیترات رودیوم...
ترکیب نیتروژن با رودیوم باعث به دست آمدن نیترات رودیوم میشود.به دلیل کاربرد زیاد نیترات رودیوم در صنایع مختلف ،قیمت این محصول از خود رودیوم گران تر است.
کلرید رودیوم...
وقتی که رودیوم با کلر ترکیب شوند ،محصول به دست آمده کلرید رودیوم است.این محصول در تولید مواد صنعتی کاربردهای فراوانی دارد.
سولفات رودیوم..
ترکیب گوگرد و رودیوم  محصول شگفت انگیزی به نام سولفات رودیوم است.از این محصول برای آبکاری فلزات و ساخت قطعات الکترونیکی استفاده میشود.همچنین در صنعت طلا و جواهر سازی هم میتواند خودی نشان دهد.