آرشیو آذر ماه 1403

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

بهترین دستکش کار کدام است؟

برای کارفرمایانی که سلامت و ایمنی کارگران حرف اول را می‌زند، قیمت دستکش کار بسیار اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی در کارگاه‌های صنعتی که جهت محافظت از دست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستکش ایمنی مخصوص کار است. معمولا در در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه مانند تعمیر خودرو یا وسایل منزل، کار با اسیدها و مواد شیمیایی، سیم‌کشی و کار با وسایل الکتریکی از این دستکش استفاده می‌کنند. بنابراین خرید آن توسط کارفرمایان برای تامین سلامت کارگران بسیار اهمیت دارد. برای کارفرمایانی که یک کارگاه صنعتی بزرگ با تعداد زیادی کارگر را اداره می‌‌کنند، قطعا خرید عمده دستکش‌های کار می‌تواند یک پیشنهاد به‌صرفه و اقتصادی باشد. شما هم اگر کارفرمایی هستید که قصد خرید عمده دستکش‌ها را دارد باید توجه داشته باشید که قیمت دستکش‌های کار چگونه تعیین می‌شود و به چه عواملی بستگی دارد. 
مزایای استفاده از دستکش کار

استفاده از دستکش‌های کار مزایایی دارد که به ترتیب زیر هستند:

  • محافظت از دست‌ها: دستکش کار می‌تواند از دستان شما در برابر سایش، خراش, ضربه و برش محافظت کند. هم‌چنین برخی از دستکش‌ها با قابلیت مقاومت بالا در برابر حرارت و مواد شیمیایی طراحی و تولید می‌شوند. 
  • پیشگیری از ‌آلودگی‌های محیط کار: آلودگی‌ها در محیط کار بسیار زیاد است و عدم استفاده از دستکش کار باعث آلودگی دست‌ها و هم‌چنین انتقال آلودگی‌ها در بین افراد دیگر خواهد شد. بنابراین دستکش کار جلوی انتشار آلودگی و عفونت را می‌گیرد.
  • محافظت در برابر عوامل خارجی: برخی از محیطهای کارگاهی با مواد شیمیایی, برق, مواد ساختمانی و... سروکار دارند و دستکض‌های کار است که می‌تواند از دست افراد در برابر عوامل خارجی مانند شوک الکتریکی، مواد شیمیایی خطرناک، حرارت و درزهای ناصاف محافظت نماید.
  • افزایش عملکرد: اگر کاگران از دستکش‌های مناسب استفاده کنند, با اطمینان و راحتی بیشتری کار را پیش خواهند برد. در واقع وجود دستکش باعث ایجاد حس محافظت و امنیت در افراد شده که بهبود عملکرد و بهره‌وری کارگران را به‌دنبال دارد. 

عوامل موثر بر قیمت دستکش کار 

عوامل مختلفی وجود دارند که بر قیمت دستکش‌های کار چه به‌صورت تکی و چه عمده تاثیر می‌گذارند. یکی از این فاکتورها ماده‌ای است که دستکش از آن ساخته شده است. در واقع بسته به موادی که برای ساخت دستکش‌های کار مورد استفاده قرار می‌گیرند, قیمت آن‌ها را تعیین می‌کنند. برای مثال فرض کنید که یک دستکش کار تماما از چرم ساخته شده و دستکش دیگر تنها کفی از چرم دارد. مشخص است که دستکشی با جنسی تماما چرم نسبت به دستکشی که تنها کفی از چرم دارد، قیمت بیشتری خواهد داشت. حتی دستکش‌هایی که در ساخت آن‌ها از فلز استفاده شده قیمت بیشتری نسبت به دستکش‌های معمولی دارند. زیرا دستکش‌های فلزی نسبت به معمولی‌ها ساختار محکم‌تری دارند و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانند در برابر مواد خورنده و یا آسیب‌زننده از خود مقاومت نشان دهند. علاوه بر این مواردی که گفته شد، سایز دستکش نیز بر قیمت این محصول تاثیر خواهد داشت. در خرید عمده این محصول سایز دستکش‌ها نیز با هم متفاوت است که این نیز از عوامل موثر بر قیمت دستکش‌های کار به‌حساب می‌آید.

چرا سفارش طراحی رابط کاربری ثبت می‌شود؟

طراحی UX و UI، به صاحبان کسب‌وکار در دنیای امروزی، برای بهبود وضعیت سایت خود و جذب مشتریان کمک می‌کند. در واقع این دو طراحی با هدف قرار دادن کسب‌وکار در یک مسیر درست و درنهایت ایجاد راه موفقیت برای آن انجام می‌گیرند. از بین این دو طراحی ui سایت و یا همان رابط کاربری ارائه‌ای است که شما از سایت یا اپلیکیشن خود برای کاربران دارید. طراحی ظاهری, طراحی و محل قرارگیری منوها, دکمه‌ها و... بخش‌های مختلف این طراحی را تشکیل می‌دهند. در واقع این همان بخشی است که مشتریان در همان ابتدای ورود به سایت با آن مواجه می‌شوند. اگر سفارش طراحی رابط کاربری توسط یک طراح باتجربه و کاربلد انجام شود و کاربران و مشتریان با آن ارتباط برقرار کنند, شما موفق به جدب مشتریان ثابت برای خود شده‌اید. حال اگر نتواند مخاطب را جذب کند، کاربر شما خیلی زود از دست می‌رود. 

سفارش طراحی رابط کاربری چه مزیتی دارد؟

  • بالا بردن نرخ تبدیل و میزان فروش محصول:

افزایش فروش و کسب سود از اصلی‌ترین مزایای طراحی رابط کاربری است که می‌توان به آن اشاره داشت. با وجود این مزیت کاربران شما هرگاه به سایت وارد می‌شوند، تجربه بهتر و مطلوب‌تری خواهند داشت. از طرفی هم احتمال خرید از سایت افزایش می‌یابد. بنابراین شما مشتریان وفادار و همیشگی را برای خود می‌سازید.

  • کاهش نیاز وبسایت‌ها به خدمات پشتیبانی:

وجود طراحی رابط کاربری به شیوه مطلوب و بهینه‌سازی شده، یکی از راه‌های کاهش نیازها به خدمات پشتیبانی به میزان قابل توجه است. با وجود چنین مزیتی است که مشتریان با انواع دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف امکان دسترسی به سایت را خواهند داشت. 

  • ایجاد تمایز رقابتی در حوزه کسب‌وکاری:

تمایز رقیبان به شما کمک خواهد کرد تا یک کسب‌وکاری موفق و به نام داشته باشید. بنابراین باید تمایزی با رقیبان خود ایجاد کنید تا موفقیت به دست آورید. باید بدانید که این مزیت مهم با کمک طراحی رابط کاربری به‌دست خواهد آمد. در واقع به این ترتیب است که از بین رقیبان مشتریان بیشتری جذب کسب‌وکار شما می‌شوند.

  •   بالا بردن میزان رضایت مشتریان:

هرگاه مشتری بتواند راحت و با چند کلیک به سایت دسترسی پیدا کند, قطعا با رضایت بیشتری صفحه شما را جستجو خواهد کرد. بنابراین با طراحی رابط کاربری به شیوه اختصاصی است که شما می‌توانید رضایت مشتریان خود را به دست آورید. بنابراین با انجام این کار، نیازهای مشتریان را برطرف و رضایت آن‌ها را به‌طور قابل توجهی کسب کنید. 

  • کم کردن نرخ ریزش مشتری:

می‌دانید که درصورت ایجاد مشکل برای مشتری حین مراجعه به سایت, او سایت را ترک کرده و احتمال مراجعه دوباره او به سایت کاهش خواهد یافت. بنابراین می‌توانید به شدت نرخ ریزش مشتریان خود را با سفارش طراحی رابط کاربری کاهش دهید. 

  • جذب و جلب توجه مشتری:

همان‌طور که گفته شد طراحی کاربری برای سایت شما به‌صورت اختصاصی و سفارشی, تمایزی با رقبا ایجاد می‌کند. این خود باعث جلب مشتریان بیشتر می‌شود. این طراحی با کمک جلوه‌های بصری, امکان ارتباط ساده با مشتری را فراهم می‌کند که این موضوع نتایج مثبتی را ثبت خواهد کرد. 

پروتوتایپ چیست

پروتوتایپ چیست؟ در واقع به اقدامات آزمایشی تبدیل ایده‌ها به واقعیت که معمولا با دنبال کردن اهداف خاصی انجام می‌گیرد، پروتوتایپ گفته می‌شود.در واقع به شبیه سازی آن چیزی که در انتهای پروژه طراحی سایت، اپلیکشن یا هر محصول دیجیتالی دیگری در اختیار افراد قرار می‌گیرد، پروتوتایپ می‌گویند. بنابراین می‌توان این روش را به نوعی راه حل تست محصول پیش از پیاده سازی آن دانست. هدف از ایجاد این شبیه سازی در واقع بهبود کارآیی محصول و از بین بردن عیوب و ایرادات نمونه است. از این رو طراحان در این فرایند این فرصت را دارند تا از گزینه‌های جایگزین و راه‌حل‌های جدید استفاده کنند. حتی می‌توان ایجاد پروتوتایپ را یکی از مهم‌ترین مراحل در طراحی همه رشته‌ها و شاخه‌های مختلف، به ویژه طراحی سایت معرفی کرد. از این رو طراحان UI و UX یکی از مراحل اصلی کار خود را به طراحی پروتوتایپ اختصاص می‌دهند.
هدف از طراحی پروتوتایپ چیست؟
دریافت نتیجه بهتر و از بین بردن نقاط ضعف، هدف اصلی استفاده از پروتوتایپ است. زیرا که اگر کسب و کارهای مختلف، به صورت مستقیم و بدون شبیه سازی نمونه نهایی، به سراغ تولید و ارائه محصول بروند، احتمال شکست پروژه تا حد زیادی بالا خواهد رفت. نشان دادن اشتباهات در روند طراحی و روی کاغذ ممکن نیست. بنابراین پروتوتایپ به شما کمک می‌کند تا با فوکوس بر روی جزئیات و همه نکات محصول، اشتباهات و خطاهای موجود در طراحی را از بین ببرید. به‌علاوه ضمن شناسایی این نقاط ضعف و ایرادات، به راه‌حل‌های کاربردی و مناسبی منجر خواهد شد. با اجرای مراحل این شبیه سازی از اتلاف انرژی، هزینه و همچنین زمان جلوگیری و با قدرت بیشتری وارد رقابت برای فروش می‌شوید. 
مزایای طراحی پروتوتایپ
بدانید اگر بتوان این کار را به صورت اصولی انجام داد، مزایای زیادی را به دست خواهد آمد که از میان آن‌ها می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  1. ارائه ایده‌های قابل درک توسط تیم طراحی به کارفرما
  2. در نظر گرفتن همه احتمالات پیش‌بینی شده و پیش‌بینی نشده قبل از تصمیم گیری نهایی
  3. دریافت بازخورد کاربران بعد از پیاده سازی ایده اصلی
  4. نشان دادن تجربه کاربری ایده
  5. کاهش میزان ضررهای آتی و احتمال ریسک

منبع تغذیه چیست؟

منبع تغذیه چیست؟ منبع تغذیه از آن ابزارهایی است که توسط مهندسان و تعمیرکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند انواع دستگاه‌های الکترونیکی را راه اندازی کند. این منبع با یک یا چند ورودی طراحی شده که جریان برق را دریافت کرده و با استفاده از کانال‌های خروجی، آن را به بار مورد نظر می‌رساند. در نهایت  ولتاژ یا جریان خروجی از این منبع تغذیه را برای استفاده در انواع سلول‌های سوختی، ژنراتورها، مبدل‌های خورشیدی یا دینام‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند. شما هم اگر به‌عنوان فردی که در زمینه الکترونیک مشغول است، برای خرید این ابزار در حال استعلام قیمت منبع تغذیه هستید، بهتر است ابتدا ویژگی‌های این دستگاه را بررسی کنید.

ویژگی‌های یک منبع تغذیه خوب

  1. حتما در هنگام خرید منبع تغذیه به ولتاژ خروجی که نشان دهنده میزان ولتاژ رسیده از منبع تغذیه به بار الکتریکی است و در کارایی دستگاه‌های بسیار اهمیت دارد، دقت کنید.
  2. دیگر فاکتور این دستگه حداکثر جریان خروجی که تعیین کننده میزان جریان وارد شده به بار است و باید با نیاز‌های دستگاه همخوانی داشته باشد.
  3. شکل موج خروجی  که با توجه به نیاز‌های بار الکتریکی تعیین می‌شود، دیگر ویژگی یک منبع تغذیه خوب است. 
  4. دقت دستگاه باید بالا باشد. زیرا که نحوه تغذیه بار را مشخص خواهد کرد.

قیمت منبع تغذیه چقدر است؟
نوع منبع تغذیه مهم‌ترین فاکتوری است که بر قیمت منابع تغذیه تاثیر گذاشته و آن را دچار تغییر و تحول می‌کند. برای مثال منابع تغذیه ای که دارای چندین خروجی باشند، در مقایسه با منبع تغذیه تک کاناله گرانتر هستند. یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت این دستگاه میزان حساسیت ماژول‌های منبع تغذیه است. زیرا این حساسیت، دقت آن را مشخص می‌کند و تعیین خواهد کرد که برای چه کاربردهایی مناسب است. بنابراین اگر شما هم قصد خرید این دستگاه را دارید باید ابتدا تمامی موارد و نکات گفته شده را مدنظر بگیرید تا بتوانید انتخابی مناسب را انجام دهید. 

قیمت ضایعات مس چقدر است؟

فلز مس از جمله مواد اولیه‌ای است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. افزایش کارکرد صنایع در دنیای امروزی و این افزایش مصرف فلز مس باعث شده تا نیاز به این ماده تا حد زیادی بالا برود. این فلز باید به طور مداوم در اختیار صنایع مختلف و کارخانجات قرار گیرد تا چرخه تولید متوقف نشود. از همین رو صنعتگران به دنبال راهکاری برای کاهش هزینه‌های تامین فلز مس می‌گردند. یکی از این راهکارها بازیافت این فلزات و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید است. بنابراین بازاری برای خرید و فروش ضایعات مسی شکل گرفت تا این ضایعات پس از بازیافت دوباره قابل مصرف شوند. در این میان خریداران و فروشندگان برای کسب سود مناسب خود از این معاملات باید به خوبی از قیمت ضایعات مس اطلاع داشته باشند. 

انواع ضایعات مسی کدام اند؟

معمولا ضایعات مسی پس از ورود به جریان بازیافت، ابتدا از هم تفکیک شده و سپس هر کدام روانه کوره‌های ذوب مخصوص خود می‌شوند. با این حال برخی از این ضایعات نیز بدون این که وارد کوره‌های ذوب شوند، به چرخه بازیافت فرستاده خواهند شد. از این نظر می‌توان ضایعات مسی را به سه دسته مختلف تقسیم کرد:

  • ضایعات ظروف مسی

شما می‌دانید که ظروف مسی از آن دسته ظروفی هستند که بسیار مورد توجه خانم‌های ایرانی در خانه‌ها و آشپزخانه‌ها قرار گرفته‌اند. این دسته از وسایل خانه پس از این که خوردگی پیدا می‌کنند یا فرسوده می شوند، کاربری خود را از دست داده و دیگر به درد نمی‌خورند. بنابراین پس از جمع‌آوری باید وارد کارخانجات بازیافت ضایعات مس‌ شده و با اعمال تغییرات در ساختار آن، به محصول جدیدی تبدیل شوند. 

  • ضایعات سیم و کابل مسی

دسته‌ای از ضایعات مسی هستند که در صنایع الکترونیک کاربرد زیادی دارند. می‌دانید که مس خاصیت رسانایی بالایی داشته و بسیار ارزان قیمت است. بنابراین بهترین انتخاب برای مصارف الکترونیکی است. این دسته از سیم‌ها به سه دسته سیم قرمز، سیم کابل سیاه و سیم شرکتی افشان تقسیم می‌شوند. سیم‌های قرمز هیچ مو و افشانه‌ای ندارد و جزء باارزش‌ترین ضایعات مس در جهان به شمار می‌رود. ضایعات مربوط به سیم کابل سیاه در مجاور هوا نور خورشید یا رطوبت قرار نمی‌گیرند و ارزش بالایی دارند. علاوه بر این موارد ضایعات سیم افشان، در پروسه‌های تولید به صورت افشان وارد بازار می‌شوند و نسبت به سیم قرمز از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند؛ این نوع از ضایعات پس از بازیافت مجدداً برای تولید سیم‌های افشان به کار گرفته می‌شوند.

  • ضایعات مس آرمیچری

مس آرمیچری به مس های موجود در سیم‌ پیچی موتورهای الکتریکی گفته می‌شود. معمولا موتورهایی که با استفاده از مس آرمیچری تولید می‌شوند، عمر کمی دارند و همین موضوع باعث شده که حجم گسترده‌ای از موتورهای برقی پس از مدتی مورد بازیافت قرار بگیرند. بنابراین این دسته از ضایعات جزء باارزش‌ترین ضایعات موجود در جهان هستند و رتبه سوم بازیافت را از آن خود کرده‌اند.

عوامل موثر بر قیمت ضایعات مسی

معمولا عوامل مختلفی بر قیمت ضایعات مسی تاثیر می‌گذارند. نوساناتی که در قیمت مس جهانی به وجود می‌آیند، جنس فلز، میزان فرسودگی و خرابی آن، درجه تمیزی فلز، خلوص آن، قیمت دلار و مواردی از این قبیل قیمت ضایعات مس را  تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اطلاعاتی درباره فانکشن ژنراتور ویکتور

معمولا برای تولید سیگنال‌ها و موج‌های اصلی از قبیل امواج سینوسی، مثلثی، مربعی و... از فانکشن ژنراتور ویکتور استفاده می‌کنند. فانکشن ژنراتور ویکتور، ابزاری است که با توانایی تولید سیگنال به انواع مختلف شکل‌های موج سینوسی, مربعی, مثلثی و... و با دامنه‎‌ها و فرکانس‌های متنوع به یکی از تجهیزات مهم آزمایشگاهی تبدیل شده است. از این سیگنال‌های تولیدی و شکل‌های موج می‌توان به‌عنوان منبع تغذیه‌ مدارهای الکترونیکی و مخابراتی استفاده کرد. بنابراین شما می‌توانید فانکشن ژنراتور را در مراکز تحقیق و توسعه, آموزشگاه‌های الکترونیکی در دانشگاه‌‌ها و تعمیرگاه‌های برق و الکترونیک جهت تست مدار, بررسی مشخصات پاسخ فرکانسی و تزریق سیگنال درون مدار مشاهده کنید.

همه چیز درباره برند ویکتور

شرکت ویکتور، یکی از برندهای مطرح و مشهور تولیدکننده انواع محصولات الکترونیکی است که توانسته محصولات فوق‌العاده باکیفیت و مطلوبی را به بازار عرضه کند. از بین دستگاه‌های فانکشن ژنراتور هم، دستگاه این برند یکی از محصولات آزمایشگاهی ژاپنی بوده که این روزها در بازار جهانی جایگاه بسیار ویژه‌ای را به دست آورده است. زیرا که این شرکت، تمام محصولات خود را مطابق با استانداردهای جهانی مورد تایید ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می‌سازد. به همین دلیل هم تاکنون توانسته به میزان قابل توجهی رضایت کاربران خود را به دست آورد. 

ویژگی فانکشن ژنراتور ویکتور

  • قابلیت برنامه‌ریزی دارد.
  • به دو کانال خروجی دیجیتال مجهز شده است.
  • درارای نمایشگر رنگی ال سی دی با وضوح بالا است.
  • قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق درگاه USB دارد.
  • قابلیت تولید امواج دلخواه را فراهم آورده است.
  • دو عدد پراب همراه دارد.
  • سرعت بسیار بالایی را ارائه می‌کند. 
  • تولید و اندازه گیری انواع اشکال موج‌ها با این دستگاه ممکن شده است.
  • دارای حافظه داخلی برای ذخیره اطلاعات است.

قیمت دستگاه فانکشن ژنراتور چقدر است؟

به دلیل اینکه عوامل مختلفی بر قیمت دستگاه فانکشن ژنراتور ویکتور تاثیر دارند، مشخص کردن قیمت آن امکان پذیر نخواهد بود. یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت، مدل دستگاه و امکانات موجود در آن است. به‌علاوه این فانکشن ژنراتور نمایشگر بزرگتری داشته و تعداد کانال‌های بیشتری را ارائه دهد، با قیمت بیشتری هم به فروش می‌رسد. علاوه بر این عوامل، انواع دستگاه فانکشن ژنراتور Victor وارداتی هستند و طبیعتا وضعیت بازار قیمت ارز و سایر عوامل موجود در این زمینه، می‌توانند اثرگذاری بالایی در قیمت نهایی داشته باشند. بنابراین در برخی از مواقع ممکن است به دلیل نوسانات قیمت ارز، قیمت دستگاه فانکشن ژنراتور ویکتور هم نوساناتی را تجربه کند. 

پروتوتایپ با وایرفریم چه تفاوتی دارد؟

صاحبان کسب‌وکار در دنیای امروزی، برای بهبود وضعیت سایت خود و جذب مشتریان به طراحی UX و UI نیاز دارند. معمولا طراحان در مسیر این طراحی اصطلاحاتی تخصصی را به کار می‌برند. نامهای وایر فریم و پروتوتایپ نمونه‌ای از این اصطلاحات هستند. معمولا این اصطلاحات به تیم طراحی در جهت ایجاد یک طرح کارآمد و کاربرپسند کمک خواهند کرد. با وجود شباهت‌ها بین آن‌ها اما باید تفاوت پروتوتایپ با وایرفریم کاملا مشخص شود تا به‌جای یکدیگر استفاده نشوند.

تفاوت پروتوتایپ با وایرفریم در چیست؟

تفاوت بین پروتوتایپ با وایرفریم از چند نظر قابل بررسی است که در ادامه گفته می‌شود:

  1. تفاوت از نظر هدف:  اگر هدف نشان دادن ساختار کلی محصول باشد, استفاده از وایرفریم مدنظر است اما پروتوتایپ جهت آزمایش نحوه تعامل کاربران با رابط کاربری مورد استفاده قرار میگیرد
  2. تفاوت در میزان جزئیات: وایرفریم اولین ساختاری است که شمایل کلی از ایده را نمایش میدهد و چون در کمترین زمان ممکن باید ارائه شود, جزئیات را مدنظر نمیگیرد. در حالی که در پروتوتایپ جزئیات اهمیت زیادی دارد. زیرا که این بخش در واقع  نمونه اولیه از محصول است و باید بیشترین میزان شباهت را به خروجی نهایی داشته باشد.
  3. تفاوت در ابزارهای استفاده شده: قلم و کاغذ و یا برخی از نرم‌ افزارهای طراحی گرافیکی از ابزارهای موردنیاز وایرفریم هستند اما در پروتوتایپ نرم‌ افزارهای توسعه رابط کاربری و به صورت کلی ابزارهای پیچیدهتر و پیشرفتهتری استفاده میشوند.
  4. تفاوت در هزینه: همانطور که گفته شد ابزارهای وایرفریم ساده بوده و در زمان کوتاهی این انجام میگیرد, بنابراین نسبت به پروتوتایپ که پیش‌ تولید محصول نهایی است و نیاز به ابزارهای خاصی دارد, هزینه کمتری خواهد داشت.
  5. تفاوت در تعامل: حال که وایرفریم ابزار سادهای در حد قلم و کاغذ دارد پس امکان تعامل در آن وجود ندارد اما در پروتوتایپ امکان تعامل فراهم شده است و به این ترتیب شما قادر هستید دقیقتر عملکرد محصول را مورد سنجش و بررسی قرار دهید.
  6. تفاوت در سازنده: تیم محصول، مدیر پروژه و همچنین طراح تجربه کاربری وایرفریم و پروتوتایپ با همکاری طراح تجربه کاربری و تیم توسعه‌ دهنده ساخته میشود.
  7. تفاوت در میزان داده مورد نیاز: برای ساخت وایرفریم ساده نیازی به اطلاعات خاصی نیست اما پروتوتایپ باید با در نظر گرفتن دادههای متعدد و همچنین اطلاعات خاصی اجرا شود.

طراحی ui/ux چه ویژگی‌هایی دارند؟

تغییرات گسترده در شیوه‌ی راه‌اندازی یک کسب‌وکار و سپس جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات از گذشته تا به‌حال کاملا مشخص است. بنابراین با وجود این تفاوت‌ها از گذشته تاکنون نیاز به تغییر برای همه‌ی کسب‌وکارها واجب خواهد بود. حال که این فضا بیش از پیش به سمت فضای مجازی و اینترنت حرکت کرده، کسب‌وکارها نیز باید در این راه به‌دنبال روش‌هایی برای تعامل بیشتر با کاربران و مشتریان خود باشند. شما هم اگر به‌دنبال تغییر شیوه‌ی کارکرد خود و ورود به دنیای مجازی این روزها هستید، اولین قدم طراحی ui/ux است. آنچه که باعث ایجاد حس تجربه‌ای لذت‌بخش و کارآمد در کاربران و مشتریان هنگام استفاده از محصول می‌شود، طراحی ux است. طراحی ui نیز در دسترسی آسان به وبسایت مدنظر, جهت رفاه حال مشتریان انجام می‌شود. درنهایت کسب‌وکارها به مشتریانی راضی و ثابت برای فروش خدمات و یا محصولات خود می‌رسند. 
طراحی ui/ux چه ویژگی‌هایی دارند؟
در روند کسب‌وکار خود متوجه خواهید شد که راز طراحی یک سایت خوب و قرار گرفتن در مسیر درست کسب‌وکار خود به میزان زیادی بستگی به ui و ux سایت دارد. در واقع با کمک از این طراحی شما در مسیر بهتر و مطلوب‌تری قرار می‌گیرید. علاوه بر این می‌توان ویژگی‌هایی دیگری نیز برای این طراحی درنظر داشت که عبارتند از:
  1. با طراحی ux و ui نرخ تبدیل و هم‌چنین نرخ فروش محصولات افزایش خواهد یافت. 
  2. با کمک از آن تا حد بسیار زیادی نیاز وبسایت‌ها به خدمات پشتیبانی کاهش خواهد یافت.
  3. در واقع وجود این طراحی است که قابلیت دسترسی مشتریان به وبسایت را افزایش می‌دهد.
  4. در صورتی که طراح سایت شما خلاقانه‌تر طراحی‌های ui و ux را انجام دهد، شما خود نیز متوجه تمایز مطلوب کسب‌وکارتان با رقیبان خواهید شد.
  5. علاوه بر این‌ها طراحی مطلوب، رضایت مشتریان را بالاتر می‌برد. کاهش نرخ ریزش و کم شدن مشتریان با کمک این طراحی به شدت کاهش می‌یابد.
  6. با انجام این طراحی می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب و آن‌ها را به مشتریان ثابت تبدیل کنید.
مراحل مختلف طراحی ui/ux
  • مشورت با مشاوران با تجربه در زمینه طراحی ux و ui اولین قدم است.
  • سعی کنید قبل از طراحی اهداف کسب‌وکارتان را به‌طور دقیق تعیین کرده و نیازها را درنظر بگیرید.
  • قدم بعدی تهیه یک توصیف کلی از مخاطبان هدف و مشتریان اصلی خود است.
  • بر سر قیمت سفارش طراحی رابط و تجربه کاربری به توافقات لازم برسید.
  • ثبت نهایی سفارش طراحی را با دقت کامل انجام دهید. 

چه کسی بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم است؟

امروزه خریداران ضایعات آلومینیومی بسیار افزایش یافته اند؛ زیرا که با بازیافت آن می‌توان محصولات جدیدی را تولید و روانه بازار کرد. بازیافت این ضایعات ز طریق ذوب کردن انجام می‌شود که در کنار ارزان بودن این کار، انرژی کمتری نیز مصرف می‌شود. با این حال برای فرستادن این ضایعات به سمت کارخانجات جهت بازیافت، شما باید بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم را پیدا کنید. 

بهترین خریدار ضایعات آلومینیومی چه کسی است؟

شما هم به دنبال یکی از بهترین خریداران ضایعات آلومینیومی هستید تا بتوانبد قراضه‌های نرم و خشک آلومینیومی خود را به آن‌ها بفروشید؟ افرادی که قصد فروش این نمونه ضایعات را دارند  معمولا خودشان انبار ضایعات داشته و می‌خواهند حجم‌ بالایی از ضایعات آلومینیوم را وارد کارخانجات بازیافتی فولاد کنند. در این مواقع آن‌ها باید به دنبال بهترین خریدار قراضات آلومینیومی بگردند. توجه داشته باشید که اکثر انبارهای ضایعاتی که در سطح شهرها وجود دارند، کدهای استاندارد را دریافت نکرده‌اند. یعنی نمی‌توانند به طور مستقیم ضایعات را وارد کارخانه‌های بازیافت کنند. از این رو به یک واسطه برای فروش ضایعات به کارخانجات نیاز دارند. اما شما باید بدانید که این کار ضمن غیرقانونی بودن، سرمایه‌تان را نیز به هدر می‌دهد. بنابراین بهترین خریدار کسی است که علاوه بر اینکه بهترین قیمت را برای ضایعات شما ارائه می‌کند، با حذف واسطه‌ها سعی دارد، قراضه‌ها را به کارخانجات فولاد وارد کند.

قیمت هرکیلو ضایعات آلومینیومی چقدر می‌شود؟

اینکه افراد بسیار زیادی به خرید و فروش ضایعات آلومینیومی مشغول هستند به خاطر صرفه اقتصادی است که این قراضه‌ها دارند. علاوه بر اینکه استفاده مجدد و فروش قراضه‌های آلومینیوم نه‌تنها برای افراد بلکه برای مشاغل مختلف هم مفید است؛ می‌تواند محیط زیست را حفظ کند، مصرف انرژی را به حداقل برساند و صرفه‌جویی‌های اقتصادی را به دنبال دارد.  با این حال نوسانات در بازار خرید و فروش با عث شده نتوان قیمت ثابتی را اعلام کرد. جنس ماده اولیه به کار گرفته شده در قراضه‌های آلومینیومی، نرخ دلار و تورم در کشور، مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و انصاف خریدار از جمله مواردی هستند که بر روی این قیمت اثر می‌گذارند.

چگونه می‌توان قیمت فلزات ضایعات را استعلام گرفت؟

معمولا ضایعات فلزی را فلزات غیرقابل مصرفی تشکیل می‌دهند که به محل دفن زباله فرستاده می‌شوند. جالب است بدانید بیشتر این فلزات صد در صد قابل بازیافت هستند و می‌توان پس از بازیافت آنها را به چرخه تولید برگرداند. ارزش این ضایعات برای بازیافت براساس عواملی مانند کیفیت، درصد خلوص، وزن و قیمت ارز تعیین می‌شود. هر فردی که قصد خرید و یا فروش این ضایعات را دارد، ابتدا باید قیمت فلزات ضایعات را استعلام بگیرد.

آشنایی با انواع ضایعات فلزی

معمولا فلزات ضایعاتی را در دو دسته آهنی و غیرآهنی قرار می‌دهند. این دسته‌ها به ترتیب زیر هستند:

  1. ضایعات آهنی: در این دسته ضایعات آهن و فولاد قرار می‌گیرند که از متداول‌ترین ضایعات فلزی هستند و  در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارند. این ضایعات در وسایل نقلیه، مصالح ساختمانی و تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از ضایعات قابلیت بازیافت بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را پس از بازیافت به چرخه تولید برگرداند. 
  2. ضایعات غیرآهنی: بخش دیگر ضایعات فلزی جنسی از آهن ندارد. در این دسته فلزاتی همچون آلومینیوم، مس، برنج، طلا و نقره قرار می‌گیرند. فلزات غیر آهنی در تهیه سیم‌کشی‌های برق و لوله‌کشی‌ها استفاده می‌شوند. در بین این ضایعات، قراضه‌های مسی، طلا و نقره سانایی بالایی دارند. به همین دلیل، از انها برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می‌کنند.

عوامل موثر بر قیمت فلزات ضایعات

  1. نوع ضایعات: آنچه که ارزش و قیمت فلزات ضایعاتی را مشخص می‌کند، نوع آن‌ها است. برای مثال می‌توان به طلا و نقره اشاره داشت که در مقایسه با ضایعات چدن و آلومینیوم فلزات ارزشمندتری به شمار می‌آیند. بنابراین، قیمت بالاتری دارند.
  2. میزان عرضه و تقاضا: در بازه‌های زمانی مختلف تقاضای بازار برای خرید برخی از فلزات افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، وقتی صنایع تولیدی و ساختمانی رونق پیدا کنند، استفاده از ضایعات بازیافتی نیز افزایش می‌یابد. بنابراین این ضایعات کمیاب می‌شود که این موضوع قیمت ضایعات فلزی را نیز بیشتر می‌کند. 
  3. نرخ ارز: قیمت دلار و ارز به آن دلیل بر قیمت ضایعات فلزی تاثیر دارد که تغییر ارزش ارز بر صادرات ضایعات تاثیر می‌گذارد.