آرشیو آذر ماه 1403

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

پروتوتایپ با وایرفریم چه تفاوتی دارد؟

صاحبان کسب‌وکار در دنیای امروزی، برای بهبود وضعیت سایت خود و جذب مشتریان به طراحی UX و UI نیاز دارند. معمولا طراحان در مسیر این طراحی اصطلاحاتی تخصصی را به کار می‌برند. نامهای وایر فریم و پروتوتایپ نمونه‌ای از این اصطلاحات هستند. معمولا این اصطلاحات به تیم طراحی در جهت ایجاد یک طرح کارآمد و کاربرپسند کمک خواهند کرد. با وجود شباهت‌ها بین آن‌ها اما باید تفاوت پروتوتایپ با وایرفریم کاملا مشخص شود تا به‌جای یکدیگر استفاده نشوند.

تفاوت پروتوتایپ با وایرفریم در چیست؟

تفاوت بین پروتوتایپ با وایرفریم از چند نظر قابل بررسی است که در ادامه گفته می‌شود:

  1. تفاوت از نظر هدف:  اگر هدف نشان دادن ساختار کلی محصول باشد, استفاده از وایرفریم مدنظر است اما پروتوتایپ جهت آزمایش نحوه تعامل کاربران با رابط کاربری مورد استفاده قرار میگیرد
  2. تفاوت در میزان جزئیات: وایرفریم اولین ساختاری است که شمایل کلی از ایده را نمایش میدهد و چون در کمترین زمان ممکن باید ارائه شود, جزئیات را مدنظر نمیگیرد. در حالی که در پروتوتایپ جزئیات اهمیت زیادی دارد. زیرا که این بخش در واقع  نمونه اولیه از محصول است و باید بیشترین میزان شباهت را به خروجی نهایی داشته باشد.
  3. تفاوت در ابزارهای استفاده شده: قلم و کاغذ و یا برخی از نرم‌ افزارهای طراحی گرافیکی از ابزارهای موردنیاز وایرفریم هستند اما در پروتوتایپ نرم‌ افزارهای توسعه رابط کاربری و به صورت کلی ابزارهای پیچیدهتر و پیشرفتهتری استفاده میشوند.
  4. تفاوت در هزینه: همانطور که گفته شد ابزارهای وایرفریم ساده بوده و در زمان کوتاهی این انجام میگیرد, بنابراین نسبت به پروتوتایپ که پیش‌ تولید محصول نهایی است و نیاز به ابزارهای خاصی دارد, هزینه کمتری خواهد داشت.
  5. تفاوت در تعامل: حال که وایرفریم ابزار سادهای در حد قلم و کاغذ دارد پس امکان تعامل در آن وجود ندارد اما در پروتوتایپ امکان تعامل فراهم شده است و به این ترتیب شما قادر هستید دقیقتر عملکرد محصول را مورد سنجش و بررسی قرار دهید.
  6. تفاوت در سازنده: تیم محصول، مدیر پروژه و همچنین طراح تجربه کاربری وایرفریم و پروتوتایپ با همکاری طراح تجربه کاربری و تیم توسعه‌ دهنده ساخته میشود.
  7. تفاوت در میزان داده مورد نیاز: برای ساخت وایرفریم ساده نیازی به اطلاعات خاصی نیست اما پروتوتایپ باید با در نظر گرفتن دادههای متعدد و همچنین اطلاعات خاصی اجرا شود.

طراحی ui/ux چه ویژگی‌هایی دارند؟

تغییرات گسترده در شیوه‌ی راه‌اندازی یک کسب‌وکار و سپس جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات از گذشته تا به‌حال کاملا مشخص است. بنابراین با وجود این تفاوت‌ها از گذشته تاکنون نیاز به تغییر برای همه‌ی کسب‌وکارها واجب خواهد بود. حال که این فضا بیش از پیش به سمت فضای مجازی و اینترنت حرکت کرده، کسب‌وکارها نیز باید در این راه به‌دنبال روش‌هایی برای تعامل بیشتر با کاربران و مشتریان خود باشند. شما هم اگر به‌دنبال تغییر شیوه‌ی کارکرد خود و ورود به دنیای مجازی این روزها هستید، اولین قدم طراحی ui/ux است. آنچه که باعث ایجاد حس تجربه‌ای لذت‌بخش و کارآمد در کاربران و مشتریان هنگام استفاده از محصول می‌شود، طراحی ux است. طراحی ui نیز در دسترسی آسان به وبسایت مدنظر, جهت رفاه حال مشتریان انجام می‌شود. درنهایت کسب‌وکارها به مشتریانی راضی و ثابت برای فروش خدمات و یا محصولات خود می‌رسند. 
طراحی ui/ux چه ویژگی‌هایی دارند؟
در روند کسب‌وکار خود متوجه خواهید شد که راز طراحی یک سایت خوب و قرار گرفتن در مسیر درست کسب‌وکار خود به میزان زیادی بستگی به ui و ux سایت دارد. در واقع با کمک از این طراحی شما در مسیر بهتر و مطلوب‌تری قرار می‌گیرید. علاوه بر این می‌توان ویژگی‌هایی دیگری نیز برای این طراحی درنظر داشت که عبارتند از:
  1. با طراحی ux و ui نرخ تبدیل و هم‌چنین نرخ فروش محصولات افزایش خواهد یافت. 
  2. با کمک از آن تا حد بسیار زیادی نیاز وبسایت‌ها به خدمات پشتیبانی کاهش خواهد یافت.
  3. در واقع وجود این طراحی است که قابلیت دسترسی مشتریان به وبسایت را افزایش می‌دهد.
  4. در صورتی که طراح سایت شما خلاقانه‌تر طراحی‌های ui و ux را انجام دهد، شما خود نیز متوجه تمایز مطلوب کسب‌وکارتان با رقیبان خواهید شد.
  5. علاوه بر این‌ها طراحی مطلوب، رضایت مشتریان را بالاتر می‌برد. کاهش نرخ ریزش و کم شدن مشتریان با کمک این طراحی به شدت کاهش می‌یابد.
  6. با انجام این طراحی می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب و آن‌ها را به مشتریان ثابت تبدیل کنید.
مراحل مختلف طراحی ui/ux
  • مشورت با مشاوران با تجربه در زمینه طراحی ux و ui اولین قدم است.
  • سعی کنید قبل از طراحی اهداف کسب‌وکارتان را به‌طور دقیق تعیین کرده و نیازها را درنظر بگیرید.
  • قدم بعدی تهیه یک توصیف کلی از مخاطبان هدف و مشتریان اصلی خود است.
  • بر سر قیمت سفارش طراحی رابط و تجربه کاربری به توافقات لازم برسید.
  • ثبت نهایی سفارش طراحی را با دقت کامل انجام دهید. 

چه کسی بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم است؟

امروزه خریداران ضایعات آلومینیومی بسیار افزایش یافته اند؛ زیرا که با بازیافت آن می‌توان محصولات جدیدی را تولید و روانه بازار کرد. بازیافت این ضایعات ز طریق ذوب کردن انجام می‌شود که در کنار ارزان بودن این کار، انرژی کمتری نیز مصرف می‌شود. با این حال برای فرستادن این ضایعات به سمت کارخانجات جهت بازیافت، شما باید بهترین خریدار ضایعات آلومینیوم را پیدا کنید. 

بهترین خریدار ضایعات آلومینیومی چه کسی است؟

شما هم به دنبال یکی از بهترین خریداران ضایعات آلومینیومی هستید تا بتوانبد قراضه‌های نرم و خشک آلومینیومی خود را به آن‌ها بفروشید؟ افرادی که قصد فروش این نمونه ضایعات را دارند  معمولا خودشان انبار ضایعات داشته و می‌خواهند حجم‌ بالایی از ضایعات آلومینیوم را وارد کارخانجات بازیافتی فولاد کنند. در این مواقع آن‌ها باید به دنبال بهترین خریدار قراضات آلومینیومی بگردند. توجه داشته باشید که اکثر انبارهای ضایعاتی که در سطح شهرها وجود دارند، کدهای استاندارد را دریافت نکرده‌اند. یعنی نمی‌توانند به طور مستقیم ضایعات را وارد کارخانه‌های بازیافت کنند. از این رو به یک واسطه برای فروش ضایعات به کارخانجات نیاز دارند. اما شما باید بدانید که این کار ضمن غیرقانونی بودن، سرمایه‌تان را نیز به هدر می‌دهد. بنابراین بهترین خریدار کسی است که علاوه بر اینکه بهترین قیمت را برای ضایعات شما ارائه می‌کند، با حذف واسطه‌ها سعی دارد، قراضه‌ها را به کارخانجات فولاد وارد کند.

قیمت هرکیلو ضایعات آلومینیومی چقدر می‌شود؟

اینکه افراد بسیار زیادی به خرید و فروش ضایعات آلومینیومی مشغول هستند به خاطر صرفه اقتصادی است که این قراضه‌ها دارند. علاوه بر اینکه استفاده مجدد و فروش قراضه‌های آلومینیوم نه‌تنها برای افراد بلکه برای مشاغل مختلف هم مفید است؛ می‌تواند محیط زیست را حفظ کند، مصرف انرژی را به حداقل برساند و صرفه‌جویی‌های اقتصادی را به دنبال دارد.  با این حال نوسانات در بازار خرید و فروش با عث شده نتوان قیمت ثابتی را اعلام کرد. جنس ماده اولیه به کار گرفته شده در قراضه‌های آلومینیومی، نرخ دلار و تورم در کشور، مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی و انصاف خریدار از جمله مواردی هستند که بر روی این قیمت اثر می‌گذارند.

چگونه می‌توان قیمت فلزات ضایعات را استعلام گرفت؟

معمولا ضایعات فلزی را فلزات غیرقابل مصرفی تشکیل می‌دهند که به محل دفن زباله فرستاده می‌شوند. جالب است بدانید بیشتر این فلزات صد در صد قابل بازیافت هستند و می‌توان پس از بازیافت آنها را به چرخه تولید برگرداند. ارزش این ضایعات برای بازیافت براساس عواملی مانند کیفیت، درصد خلوص، وزن و قیمت ارز تعیین می‌شود. هر فردی که قصد خرید و یا فروش این ضایعات را دارد، ابتدا باید قیمت فلزات ضایعات را استعلام بگیرد.

آشنایی با انواع ضایعات فلزی

معمولا فلزات ضایعاتی را در دو دسته آهنی و غیرآهنی قرار می‌دهند. این دسته‌ها به ترتیب زیر هستند:

  1. ضایعات آهنی: در این دسته ضایعات آهن و فولاد قرار می‌گیرند که از متداول‌ترین ضایعات فلزی هستند و  در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارند. این ضایعات در وسایل نقلیه، مصالح ساختمانی و تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از ضایعات قابلیت بازیافت بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را پس از بازیافت به چرخه تولید برگرداند. 
  2. ضایعات غیرآهنی: بخش دیگر ضایعات فلزی جنسی از آهن ندارد. در این دسته فلزاتی همچون آلومینیوم، مس، برنج، طلا و نقره قرار می‌گیرند. فلزات غیر آهنی در تهیه سیم‌کشی‌های برق و لوله‌کشی‌ها استفاده می‌شوند. در بین این ضایعات، قراضه‌های مسی، طلا و نقره سانایی بالایی دارند. به همین دلیل، از انها برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می‌کنند.

عوامل موثر بر قیمت فلزات ضایعات

  1. نوع ضایعات: آنچه که ارزش و قیمت فلزات ضایعاتی را مشخص می‌کند، نوع آن‌ها است. برای مثال می‌توان به طلا و نقره اشاره داشت که در مقایسه با ضایعات چدن و آلومینیوم فلزات ارزشمندتری به شمار می‌آیند. بنابراین، قیمت بالاتری دارند.
  2. میزان عرضه و تقاضا: در بازه‌های زمانی مختلف تقاضای بازار برای خرید برخی از فلزات افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال، وقتی صنایع تولیدی و ساختمانی رونق پیدا کنند، استفاده از ضایعات بازیافتی نیز افزایش می‌یابد. بنابراین این ضایعات کمیاب می‌شود که این موضوع قیمت ضایعات فلزی را نیز بیشتر می‌کند. 
  3. نرخ ارز: قیمت دلار و ارز به آن دلیل بر قیمت ضایعات فلزی تاثیر دارد که تغییر ارزش ارز بر صادرات ضایعات تاثیر می‌گذارد.