استاندارد صفحه سنگ برش بر اساس کاربرد

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

استاندارد صفحه سنگ برش بر اساس کاربرد

باید بدانید که به طور کلی استاندارد مشخص و تدوین شده ای برای صفحه سنگ برش وجود ندارد؛ اما با توجه به نوع کاربرد می‌توان استاندارد‌هایی را برای اندازه یا ضخامت صفحه سنگ مناسب تعیین کرد. در ادامه به استاندارد‌ صفحه سنگ برش بر اساس کاربرد اشاره کرده ایم:

کاربردهای عمومی‌

در کاربری‌های عمومی‌ معمولا صفحاتی با ضخامت ۰.۰۴۵ اینچی استفاده می‌شوند؛ اما در موادی با ضخامت کمتر، بر اساس اصول استاندارد شما باید چرخ‌هایی با ضخامت ۱ میلی‌متری را جایگزین کنید که گرمای کمتری را ایجاد می‌کند.

این صفحه را هم ببینید: نمایندگی صفحه سنگ توحید

ساخت لوله ها

برای ساخت لوله‌های فلزی، استاندارد سایز صفحه سنگ برش بر اساس قطر لوله مشخص می‌شود که به صورت زیر است:

  • لوله‌های ۴/۳ اینچی یا کمتر با صفحه سنگی به قطر ۲۴/۱ اینچ
  • لوله‌هایی با حداکثر قطر ۲/۱ ۲ اینچی با صفحات برش ۶ اینچی
  • لوله‌هایی با حداکثر قطر ۲/۱ ۳ اینچی با صفحات برش ۹ اینچی

از دید ضخامت هم سازمان‌های استاندارد همواره توصیه می‌کنند که از صفحات نازک‌تری استفاده کنید که گرمای کمتری را ایجاد می‌کنند.

استاندارد صفحه سنگ برای برش دقیق فلزات

به طور معمول برای برش دقیق فلزات یا انجام کار‌های پیچیده نیاز است از صفحات برش با ضخامت ۰.۰۴۵ اینچ استفاده کنیم که قدری از ۱ میلیمتر کمتر است. به این ترتیب می‌توان برش‌های دقیقی را بر روی ورق‌های نازک، پروفیل‌ها و میله‌های با قطر کوچک ایجاد کرد که لبه‌های صافی دارند.

راه آهن

در راه آهن‌های مدرن از فولاد آلیاژی سخت استفاده می‌شود؛ بنابراین نیاز به استفاده از صفحه برش با کارایی بالا وجود دارد. استاندارد صفحه سنگ برش در این حالت مطرح می‌کند که بهتر است از صفحاتی با دانه آلومینا یا زیرکونیا استفاده کنید که قطری برابر ۱۴ تا ۱۶ اینچ دارند و به طور خاص برای صفحاتی با سرعت بالا طراحی شده اند.

کار‌های ساختمانی

در کار‌های ساختمانی اپراتور‌ها معمولا به دنبال محصولی هستند که بتوانند با استفاده از آن انواع کار‌ها مانند بریدن میلگرد یا ایجاد برش‌های طولانی بر روی فلزات را انجام دهند. در چنین مواردی بر طبق استاندارد، بهتر است از صفحات اکسید آلومینیوم استفاده کرد که قطر آن‌ها از ۱۲ تا ۱۶ اینچ متفاوت است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.