انواع کوپلینگ صنعتی

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

انواع کوپلینگ صنعتی


کوپلینگ یه ابزار انتقال قدرت است که دو محور را به هم متصل میکند و گشتاور را در میان آنها انتقال میدهد. این وسیله تا حد زیادی ناهمترازی محوری را برطرف میکند.

کاربرد کوپلینگ

اصلاح ناهمترازی محورها

اگر محورها در یک راستا قرار نگیرند و به اصطلاح ناهمتراز باشند، از کوپلینگ استفاده میشود. این انحراف محوری ممکن است به دلیل تغییرات دمایی و حرارتی به وجود بیاید.

برطرف کردن انحراف شعاعی و زاویه ای

گاهی پیش می آید که محور شفت ها در یک امتداد نیست و یا نسبت به هم زاویه دارند، در این مواقع گفته میشود که با مشکلات انحراف شعاعی و زاویه ای روبه رو هستیم. این انحراف فشار زیادی به موتور وارد میکندو کوپلینگ این فشار را مرتفع میکند.

انواع کوپلینگ صنعتی

کوپلینگ صلب

یکی از انواع کوپلینگ صنعتی کوپلینگ صلب است که رایج ترین نوع آن است. استفاده از مواد پلیمری در ساختار آن باعث جذب ارتعاشات میشود.

کوپلینگ انعطاف پذیر

ساختار اصلی این کوپلینگ از پلیمر هست و به علت انعطاف پذیری میتوان از آن برای همراستا کردن دو شفت استفاده کرد.

کوپلینگ فنری

یکی دیگر از انواع کوپلینگ صنعتی که در مقاله تادیافکو از آن یاد شده است، کوپلینگ دیسکی یا فنری است. این کوپلینگ صنعتی برای تحمل گشتاوری بالا بهترین گزینه است. جنس آن از آلومینیوم و یا فولاد ضد زنگ است.

کوپلینگ انگشتی

کوپلینگ انگشتی یا میل پینی برای خنثی سازی ضربه ها و شوک های وارده به موتور کاربرد دارد و برای اضافه بار بسیار شدید مورد استفاده قرار میگیرد. تادیافکو در زمینه فروش این اقلام فعالیت های موثری دارد.

سخن پایانی

کوپلینگ صنعتی از پرکاربرد ترین لوازم برای همتراز کردن محور شفت ها در انواع دستگاههای صنعتی هستند. این ابزار علاوه بر افزایش طول عمر موتور، ارتعاشات و نویزها را هم تا حد زیادی کم میکند. مقاله تادیافکو انواع کوپلینگ‌های صنعتی مثل (کوپلینگ اسپایدر یا روتکس، کوپلینگ لقمه ای kb، کوپلینگ دنده ای ، کوپلینگ زنجیره ای و فلنج کوپلینگ راهم به شما معرفی میکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.