پولی تایمینگ چیست؟

در این بلاگ میخوایم درباره همه چیز بنویسیم

پولی تایمینگ چیست؟

 

پولی تایمینگ یکی از تجهیزات صنعتی است که برای انتقال قدرت استفاده و کاربرد دارد.این قطعه صنعتی میتواند نسبت چرخش بین دو شفت را ثابت نگه دارد و با این کار دقت انتقال توان را بالاتر میبرد. این تجهیزات صنعتی را معمولا بر اساس استاندارد های میلیمتری یا اینچی میسازند.

انواع پولی تایمینگ

  • پولی تایمینگ سری L: این نوع از پولی تایمینگ را در رسته پولی تایمینگ میلیمتری قرار میدهند.این پولی تایمینگ دارای دندانه ای ذوزنقه ای شکل است.
  • پولی تایمینگ سری M: پولی تایمینگ سریMدارای دندانه های هلالی شکل است و به همین دلیل در دسته پولی تایمینگ متریک قرار گرفته است.این پولی تایمینگ میتواند تا ۷۰۰ کیلو وات انتقال دهد.
  • پولی تایمینگ سری T: این نوع از پولی تایمینگ که بر اساس استاندارد میلیمتری تعریف میشود،دارای دندانه های ذوزنقه ای شکل است. جنس این پولی تایمینگ از جنس آهن و یا آلومینیوم است و در دو دسته 5T و 10T قرار گرفته است.

پولی تایمینگ اینچی

تمامی مدل های پولی تایمینگ اینچی دارای دندانه های ذوزنقه ای شکل هستند ،تفاوت آن ها با هم در اندازه گام آنها است که بر اساس استانداردهای اینچی مشخص شده است. پولی تایمینگ اینچی را با نام  impeialمیشناسند و در گروههای MXL، H وXL  طبقه بندی و معرفی میکنند.

سخن پایانی

پولی تایمینگ یک تجهیز صنعتی است که به عنوان دقیق ترین تجهیزات انتقال توان شناخته شده است‌.انواع مختلف آن با طول گام و شکل دندانه مختلف در بازار موجود است.افراد با توجه به نوع مورد نیاز و همچنین نوع کاربری خود میتوانند یکی از انواع آن را از بازار تهیه و به کار بگیرند. پولی تایمینگ‌های دارای دندانه های ذوزنقه ای با اندازه های 2.5، 5، 10 و 20 میلیمتری هستند.البته برخی از انواع پولی تایمینگ ها هم دارای دندانه های منحنی شکل هستند که بیشتر آنها مربوط به پولی تایمینگ های سری  Mمیشوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.